måndag 17 mars 2014

Nytt liv påväg..

Jag kan knappt tro att det är sant! Som det står i rubriken, kommer jag få ett syskon. Jag fick reda på det igår, så här gick det till:
Jag kom hem efter att ha varit i stallet och skrittat Barolo. Mamma och pappa satt runt köksbordet med middag framdukad. Först blev jag glad eftersom de hade lagat min favoriträtt. Alla var tysta tills mamma sa att hon var gravid. Tydligen var det en pojke hon väntade och den ska komma i höst. Jag orkar inte ta hand om ett syskon och jag vill inte heller. Det kommer att bli så stökigt och en massa bakterier överallt. Jag längtar verkligen inte.
Nu har har stängt in mig i mitt rum, tänker och gråter, vill inte komma ut. Mamma tycker att jag överreagerar men det tycker inte jag. Hela mitt vaniga liv kommer förstöras, och förändras.
Det var allt jag ville säga! Vi ses.
/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar