torsdag 13 mars 2014

Hej alla fotbollsnördar! Idag är det Edward och Göran som skriver. Dagens första nyhet är att Nemanja Vidic är klar för Inter, han kommer att åka till Milano i sommar men kontraktet är redan underskrivet och klart. Vi har också funderat på vilka av de italienska anfallarna som följer med till Vm i Brasilien. ”Jag Edward tror att Di Natale, Balloteli, Rossi, Immobile och Destro.”Jag Göran tror att det blir: Cerci, Insigne, Cassano, Ballotelli , Rossi. Giuseppe Rossi är fortfarande skadad och om han missar Vm då tror jag att Ciro Immobile är ett bra val för Italien och Prandelli. Vi har också funderat på Englands anfallare, vilka ska till Vm i Brasilien? ”Jag Edward tror att det blir: Rooney, Sturridge, Defoe, Campbell, Welbeck”. ”Jag tror att det blir: Welbeck, Lambert, Sturridge,Rooney, Defoe. Jag(Göran) valde Cerci, Insigne, Cassano, Rossi och Ballotelli, för att de har haft en bra säsong hittills förutom Mario Ballotelli, men han kom med i listan för att vid stora matcher kan Ballotelli tända till och bli avgörande för Gli Azzuri.
Psg mötte Bastia i helgen och Zlatan Ibrahimovic blev historisk, han är den enda svenska fotbollspelaren som har gjort flest mål i samtliga ligor. Psg vann matchen med 3-0 målskyttar: Zlatan, Lavezzi, Lavezzi.
Nu ska vi prata lite om La Liga, Real Madrid ryckte ifrån i toppstriden efter en bekväm seger mot formstarka Levante medans Barcelona förlorade mot Valladolid efter mål av Rossi (förra Juventus talangen). Men Atletico Madrid vann mot Celta Vigo med två mål av förra Barcelona spelaren David Villa. Jag(Göran) tycker att Courtois borde få chansen som ordinarie i Chelsea annars så kommer han säkert att lämna och då kommer att Mourinho ångra sitt beslut.
Tillbaka till Italien, enligt La Gazetta dello sport funderar Silvio Berlusconi att sälja Ac Milan men hittills har han och Galliani nekat. Vi ska också prata om säsongens flopp i Serie A. Jag Edward tror att Fiorentinas Diakite är säsongens flopp. Jag Göran tror att Diakite också är säsongens flopp i Serie A. Tack för att ni har läst! Edward Potter/ Göran Andersson (nörd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar